Wednesday, May 25, 2011

Misi menyiapkan hantaran pertunangan


Fuhhhhh....Lap peluh kejap. Baru dapat online hari ni. Sehari suntuk buat keje. Pagi teman umi pergi beli cincin, balik rumah kemas2 dapur, masak sikit sebab umi pesan suruh masak. Hehe. Then mengadap barang barang yang ditugaskan kepada aku. Barang hantaran!


Hikhik. That day aku post entry pasal persiapan pertunangan, ramai duk tanya aku ke yang nak bertunang. Ada jugak yang tegur kat facebook and ucap tahniah. Haha. Omaigadddddd...No no no. Don't judge me wrong. Its not me yang nak bertunang. Abang aku lah yang bakal bertunang. Hehe. Few of my friend ada yang tak caye bila aku deny bout this. Haha ape lah korang ni. Haish.





Sorry yea korang buat korang tertanya tanya je. Niat aku sje je nak bg korang suspen sikit. Hehe. Takde niat lain :) Aku just tolong buat hantaran dr pihak lelaki kepada pihak perempuan. Kira aku ni orang kanan abang aku la untuk majlis dia ni. Hehe. Upah nanti kire kemudian la. Harga adik beradik ape ada hal. Haha :P





Spot the red make-up bag itu yeah! Kenapa? Sebab aku nak korang percaya yang its not meeee yang nak bertunang. Its my brother la. Hehe. Kalau aku yang bertunang takkan aku nak bg set make-up untuk bf aku ye dok? Hehe.


Gambar2 tu masa dalam proses nak siapkan hantaran. Bersepah hall umah aku dengan barang2 ni semua. Sakit pinggang aku duk mengadap benda alah ni. Daripada siang sampai malam duk terbongkok bongkok buat benda ni semua. Sebab umi da bunyi suruh siapkan. Dia takot tak sempat la tu.


Buat punye buat akhirnye 70% dah siap. Tinggal lagi 1 dulang belum siap and benda2 kecik lain nak buat. Pergh cekap jugak aku buat. Haha perasan pulak. Yelah, baru first time cuba buat hantaran ni tau. Still ada masa untuk siapkan. Nak tengok hasilnye? Jadi ke dok hantaran yang aku buat? Nanti aku tunjuk okay. Tunggu entry berikutnya. :)


9 comments:

Akidazami said...

nampak rumit.. Kalau den buat tah hapo la jadi agak eh :D

Unknown said...

berbakatnya....

anez zamri said...

buat sndiri ekk..sgt kreatif ! ;)

Amiera Hilton said...

@akid : huhu klu akid buat jd ape agak2? jd rosak kot? hehe

@Ogosh : baru first time cuba ni kak. simple2 je. tq :)

@sweet :a'ah..buat sndri je kak. save and fun. hehe. :)

msredcheesecake said...

CIK MIERA,
NANTI KALU CIK MIERA YG BETUNANG SWOH LA MSRED WAT KAN HANTARANNYA....HHEEE

kocix! said...

cheyyy nk tunang daa ea..
congrats..

Amiera Hilton said...

@msred : hehe..miera nk buat sndri kak. hehe :)

@kocix : aiyak nooo lah. not me yang.

Unknown said...

untung cik abe dpt awek cam cik amiera yg pndai menggubah ni...jimat time korang kawin lak nanti...hehehe

Amiera Hilton said...

@noriz : hehe. jimat tang hantaran, kot2 boros tang lain kak. hikhik :P