Thursday, March 17, 2011

Cherating (part I)


Weekend lepas aku keluar jauh sikit dari bandar Kuantan. Pegi dating sampai ke Cherating. Huhu. Alah Cherating tu dah macam tempat aku dgn encik bf da pon. Mana taknye, masa aku single mingle dulu pun dia bawak aku pegi sana jugak. And lepas sehari couple pun, pegi first date as a couple kt sana. Huhu. Tp dah lama tak pegi sana sebab dia pun balik sekejap je kadang-kadang. And ada masa pn Ahad je sbb Sabtu aku keje and lepas tu dia da nak balik KL smule dah. So peluang yang dia balik dua minggu ni aku guna sebaik baiknya utk buat kenangan and buat point nak rindu nanti dia dah balik KL. Hehe.

Plan yang sebenar benar benarnya pada hari tersebut adalah utk lunch makan nasi kukus Balok je pon. Aku ajak dia sebab nak bagi dia merasa. Nasi kukus tu terbaik kot. Tapi apakan daya nasib tak menyebelahi kami. Kedai tu tutup. Aku saje malas nak call dulu kedai tu. Percaye kat diri sendiri la konon. Banyak la kau punye percaya Miera. Haha. So bila dah kedai nasi kukus tutup, makanya plan kami terubah serta merta. Cepat je aku mengajak dia berjalan ke Cherating. Cei konon mengimbau memori lama la. Haha.

Sampai Cherating dah tengahari dalam pukul1 tak silap. Before that we both sumbat perut masing-masing makan dulu dalam perjalanan nk ke Cherating tu. Sampai sana angin bertiup perghhhh...macam ajak suruh tido je kat pantai tu. Memang konfem kalau bawak tikar tu ada yang tido. Kalau dulu main port kami adalah berhampiran Dont Tell Mama Cafe, kali ni kteorg tukar port pulak. Tell Mama and Daddy pulak. Haha kidding. No no kiteorg melepek kt tempat jauh sikit dr main port biasa. Kt tempat bawah2 pokok. Redup and sangat mengantukkan mata. Tambah pulak dengan angin sepoi sepoi bahasa. Aduh....Asyik bangat sih!


Gambar tok sah tanya la. Berkeping keping di snap kan oleh encik bf. Katanya nak penuhkan memory card dia dengan gambar aku. Ecewah. Pandai mengayat gigit kang! :P So thats why aku jadikan entry ini ber-part-part. Ni kire bahagian pertama. Bahagian kedua kt lain pulak tempatnye. Haha.



















p/s : Rahsia gandakan mata bonuslink korang disini!

No comments: