Monday, December 20, 2010

holiday yg sgt fun!

woot woot!
gua baru balik melaka.hoi hoiii..
hehhehe..yes yup aku pegi berholiday ke melaka.
dgn geng2 gewdiks aku najat, jeny n yana.
fun yaw! siyes xckup stakat 2hari jek.
klu boleh pegi 2mggu kn bagus.heheheh :P
memulakan perjalanan seawal jam 6pagi,
then sampai ke destinasi tepat jam 11pg.
sebab kterog lalu jln KL.xmasuk segamat.takot ouh!
oh thanks kpd GPS cik aznie yg setia membantu.haha.
sampai2 trus eksaited nk pegi wonderland.
tp frust sikit sebab kecik je pon.sunway lg syok.haha


sampai jugak akhirnyaa ke destinasi pertama.



sila gelak kpd muka2 eksaited tersebut.haih


masa kt wonderland perut mcm nk pecah rasa duk gelak je.
sebab kelaka.kelaka dgn gaya2 semua org masa
main semua2 tu.
hahahah.menjerit xyah cakap la.kami lah raja.haha
siap dua tiga kali ulang alik ke parking lagi.huhuhuhu



balik hotel, rehat kejap stengah jam cmtu then kuar balik.
destinasi kami?bandar Melaka la.
nk ushar sket ape yg best nye kt melaka ni kan.
ape yg jd punca dan sebab kami labur duit dtg sini.hehe
dalam kereta mcm tu lah.tak habis habis dgn jakun.malunyee.huhu



si najat buat perangai nk pakai inai.jeny folow dia.hehe


alamak tempat ni lupa la nama ape.
dia mcm bazar ada jual byk2 brg cm kraf2 and shawls cmtu.
area2 dataran pahlawan and dpn menara taming sari.
ok sempat beli baju utk abah tau.see see!
kan berbaloi tu bagi org holiday.dpt jugak baju.hehe



next, aktiviti sebelah malam pulak.
merayap panjat menara taming sari.haha
whoah teruja sangat kot.very the nice view dr atas.
gayat tp still boleh berdiri2 amek gamba semua.
dah org yg control tmpt ni yg ckp boleh bgn.
so kteorg ape lg.bgn lah kami dgn selamber.huhu.



sila lihat muka mereka yg dah mengantuk dan penat itu.
kesian kn kn kn?ni rasanya dlm pkul10 lebih.
standard lah dah merayap seharian mmg awal la mengantuk kn.hehe
tp kami kuatkan semangat nk cari tempat makan best kt sini.
kami ke Umbai sebab org cakap sini famous.
mcm kt kuantan area Tanjung Lumpur la..
not bad makanan dia.sedappp..
sebab? sebab dia bg ape yg aku suka yo!
bayang la dlm tomyam dia letak ketam??
mmg lah dpt kt aku la ketam tu.ahhahaha
ternganga mulut si najat tgk cara aku mkn ketam.
hahaha.well, im from tganu kot.no wonder lah kan :)



then......taraaa!!! omaigod aku dapat suprise!
waaa..sumpah tacing.nak nanges tp xnanges sbb hapy.
slalu gtu.org terharu biru nanges aku boleh pulak gelak sengih.
tp actulay tu menandakan korg smua berjaya menambat hati aku.
korg da lulus buat aku hapy and suprised gile that nite.
ada ke patut lps mkn kt Umbai nk lepak mcd pulak?
aku da malas2 da tp tetibe dpt suprise ni.heeee
thanks korg! sayang korg sgt! mmuah! :)




okey ini last day dah.jalan jalan menapak sampai nk tercabut kaki.
bergambar sakan.membeli sakan.wheee..
barang2 kt sana sgt interesting kot.
ni kt area2 bangunan merah tu n A'famosa.haha.




lagi lagi gambar.lagi lagi gambar.penat tauu..heheheh
lps dah penat jln area sini kami tambahkan lg penat kami.
kteorg menapak lg ke Jonker Walk.
wah da mcm Petaling Street je.tp lg best!
banyak barang jual and bangunan dia mmg very antik!
cantik siyes xtipu.satu je xsuka psl melaka ni.
jln sgt jem.tp phm lah negeri kecik kot.
kecik2 pin jgn pndg sblh mata.bandaraya maju kot!
tabik spring lah.hehe.bangga org melaka baca.hehe




before balik baiklah kita beli sedikit buah tgn utk famly kan.
tp aku xbeli pon.sbb cencaluk kot.memanglah tak makan aku.hehe
belacan pulak da berlambak kt kg aku tu ha..
so bg diaorg je la beli byk2.hehe.
okey nak balik dah.
oh lupa.before balik sempat lg singgah makan sate kajang. :p

No comments: