Tuesday, September 14, 2010

karma

bercakap pasal karma.
maksudnye ape yg kita buat, someday kita akan dapat balik the same.
kita buat baik kt org, baik la kita dpt balasan.
jahat kita buat kt org, jahat jugak la blasan kita.
so thats called KARMA.what goes around comes around.
bukan nk bercakap mcm org bijak pandai sgt.
yelah aku mengaku aku diploma je pon..
bukan tinggi sgt blaja.tp psl ni aku rase skolah xhbs pon boleh pk.
kalau nk buat ape2 tu fikir la dulu ye..jgn ikut prasaan je..
aku post entry ni atas banyakk sebab.
banyakkk yang berlaku sekeliling aku skg melibatkan karma ni.
so aku jd slalu terfikir psl ni.sebab dan akibat dr sesuatu perbuatan.
tolonglah.kalau xsuke org mane2 pon tolonglah jgn buat jht kt org.
biarlah dia dgn hidop dia.jgn siksa dia.jgn lyn dia mcm xde prasaan.
sebab kita semua ni manusia.semua ade pertalian saudara.
masa kita muda sihat ni layan la semua org dgn baik..
sebab nanti kita akan tua..kita akan sakit..kita perlukan org len utk jaga kita.
masa tu kita tau la sape yg boleh diharapkan dan sebaliknya.
and masa tu if org yg penah dpt kejian,kutukan,makian kita yg jaga kita.how?
yg selama ni kita tatang bagai minyak yg penuh tu mane?mane diaorg pegi?
masa tu baru nk menyesal nk menangis semua lah.
memang..betul..sedangkan Nabi ampunkan umatnya..apatah lg kita manusia.
tapi sekali kita dah terluka, parut tu ttp akan ada utk selama-lamanye..
and for those yang rasa org len dah x perfect buat dia.....
tolonglah tinggalkan dia dgn baik..lepaskan dgn cara yg btul..
xperlu lah nk siksa org tu sampai mati ke..nak dera ke ape..
ape salah dia sampai mcm tu skali kita lyn dia?sedangkan binatang sygkn anaknye.
kalau zaman2 dulu apa yg kita on the dot dpt balasan tp skg tak.
sbb Allah s.w.t nak kita lebih berfikir betul ke slh ape yg kita buat tu..
kalau salah kita boleh betulkan..kalau betul boleh dijadikan contoh..
tp tu lah..kita slalu fikir diri kita paling sempurna..ape yg kita buat betul.
thats all..bkn nk ckp aku baik or whateverlah.
aku cuma meluahkan rasa kesal aku terhadap beberapa keadaan.
renung-renungkan dan selamat beramal!! hehe :)


p/s : dulu awak lyn saya xubah mcm binatang tp sekarang????fikirkan....

No comments: