Tuesday, June 22, 2010

kisah dongeng

alkisah....

di satu tempat tu ada sekor gajah dan siput..
gajah tinggal di kampung lain.
siput pulak tinggal di kampung lain.
tp gajah dan siput selalu berhubung.
kadang2 siput pegi kampung gajah.
sebab nk jumpa gajah.
kadang2 plak gajah pegi kampung siput.
sbb nk tengok siput.
gajah dan siput sangat gembira.
dulu siput selalu sedih.
tp lepas gajah datang siput selalu gembira.
selalu senyum.tp siput malu2.
gajah cakap kt siput.
"siput siput..gajah sayang siput"
ehehehe...siput diam.
siput xcakap ape2 pn.
lepas tu siput cakap kt gajah.
"kalau gajah sayang siput, gajah tunggu siput kt simpang ye"
"nanti bila siput dah nk ikut gajah siput pegi kt sana siput akan cakap mcm gajah ckp"
gajah akur..gajah tunggu je siput mcm yg siput mintak.
kemudian ada seekor musang datang.
dia nak berkawan dgn siput.
siput cakap baiklah.
tp lepas tu musang ajak siput keluar.
siput tak nak siput tolak dengan baik.
musang hampa..musang nak kenal siput dgn lbh rapat.
tp siput x bg peluang.
siput cakap kt musang yg siput dah berpunya.
tp musang masih x putus asa.
musang cakap musang nak jugak kenal siput lbh rapat.
siput diam x cakap ape.
lalu terus berdiam dan pergi.
tinggal musang mcm tu je.
kasihan musang.
tp apa boleh buat siput xkenal musang.
dan siput xnk kenal pn musang.
sbb bg siput kalau nak berkawan je xpe.
kwn lah mcm siput kwn dgn kwn2 yg lain.
dan siput terus membisu.........
sementara gajah masih lagi menanti siput di simpang sana........
simpang yang siput pasti akan lalu.........

bersambung.... :)

3 comments:

Anonymous said...

cpt r smbg..xsabo nk tau ending..ngehngeh

Ieqa Zulaikha said...

siput. silee smbong cpt ye. hahaha.

Amiera Hilton said...

owh..cite siput ni ada fan rupenye..
hehehe...
nati akan disambung bila shooting start balik.
ehehhe ;p